Vi är här för att hjälpa dig
OMRON connect Support
Vi har gjort det enkelt att få den support du behöver, oavsett om du föredrar att bläddra igenom våra vanliga frågor eller kontakta oss direkt.



Parning
För iOS-användare: [Se hur man parar ihop en BPM-enhet] (https://www.youtube.com/watch?v=mYCL5-dDLpM)
För Android-användare: [Se hur man parar ihop en BPM-enhet] (https://www.youtube.com/watch?v=iSosyk613Bc)
iOS | Android |
---|---|
1. Remove the Blood Pressure Monitor from the Bluetooth settings. | 1. Remove the Blood Pressure Monitor from Bluetooth settings. |
o Öppna appen Inställningar på den smarta enheten. | o Öppna Inställningar -> Anslutningar. |
o Peka på inställningen "Bluetooth" för att öppna skärmen för Bluetooth-alternativ. | o Tryck på inställningen "Bluetooth". |
o Välj din OMRON-enhet. | o Tryck på ikonen "kugghjul" för att koppla ur OMRON-enheten. |
o Tryck på knappen "I". | o Välj knappen "Unpair" i det nedre högra hörnet. |
o Tryck på knappen "Glöm den här enheten" för att ta bort OMRON-enheten från inställningen "Min enhet" i Bluetooth. | |
2. Add a new device to OMRON connect App | 2. Add a new device to OMRON connect App |
Öppna OMRON connect-appen -> Profil -> Anslutna enheter och tryck på "Lägg till ny enhet" -> Välj den enhet som du vill para ihop. | Öppna OMRON connect-appen -> Profil -> Anslutna enheter och tryck på "Lägg till ny enhet" -> Välj den enhet som du vill para ihop. |
3. Pair the OMRON device with the app | 3. Pair the OMRON device with the app |
Följ instruktionerna för parkoppling i appen. NOTE: Om du inte hittar Bluetooth-inställningarna på din smarta enhet, kontakta din smarta telefonleverantör för att hitta Bluetooth-inställningarna på din smarta enhet. |
Följ instruktionerna för parkoppling i appen. NOTE: Om du inte kan hitta Bluetooth-inställningarna på din smarta enhet, kontakta din smartphone-leverantör för att hitta Bluetooth-inställningarna på din smarta enhet. |
o "P"-läget är känt som "parkopplings"-läget. Du kan försätta blodtrycksmätaren i parkopplingsläge genom att trycka på överföringsknappen (Bluetooth eller Transfer) i 3-5 sekunder. Du kommer att se ett blinkande "P" på blodtrycksmätaren.
o "O"-läget är känt som "Transfer"- eller "Sync"-läget. Du kan försätta blodtrycksmätaren i överföringsläge genom att trycka en gång på överföringsknappen (Bluetooth eller Transfer). Du kommer att se 4 små blinkande rutor på blodtrycksmätaren.
Du behöver inte parkoppla monitorn efter att du har bytt ut batterierna. För att ställa in rätt datum och tid på monitorn, följ något av stegen nedan:
o Sätt bildskärmen i överföringsläge genom att trycka på knappen "Transfer" eller "Bluetooth" på bildskärmen. Ett blinkande "O" visas på monitorn. Starta appen och tryck på Sync-ikonen i instrumentpanelen för att utföra en manuell synkronisering av monitorn med appen. Om automatisk synkronisering är PÅ startar synkroniseringen automatiskt när du startar appen.
o Du kan ställa in datum och tid manuellt på bildskärmen. Se bruksanvisningen för information om hur du ställer in datum och tid manuellt på monitorn.
Överföring av data (synkronisering)
iOS | Android |
---|---|
1. Se till att Autosync är PÅ för den parkopplade enheten. Detta kan verifieras genom att trycka på (...) tecknet -> Gå till Profil → Gå till anslutna enheter → Kontrollera att Autosync är PÅ. | 1. Se till att Autosync är PÅ för den parkopplade enheten. Detta kan verifieras genom att trycka på (...) tecknet -> Gå till profil → Gå till anslutna enheter → Kontrollera att autosynkronisering är PÅ. |
Detta säkerställer att appen synkroniserar data från din övervakningsenhet var 3:e minut. Du kan också öppna appen för att starta synkroniseringsprocessen. | Detta säkerställer att appen synkroniserar data från din övervakningsenhet var 3:e minut. Du kan också öppna appen för att starta synkroniseringsprocessen. |
2. Du kan överföra dina data från bildskärmen. Gör så här: | 2. Du kan överföra dina data från monitorn. Gör så här: |
o Tryck på blodtrycksmätarens Start/Stopp-knapp för att rensa bildskärmen | o Tryck på blodtrycksmätarens Start/Stopp-knapp för att rensa bildskärmen. |
o Tryck på Sync-ikonen på appens instrumentpanel (uppe i högra hörnet). | o Tryck på Sync-ikonen på appens instrumentpanel (finns i det övre högra hörnet). |
o Om synkroniseringen fortsätter att misslyckas, följ stegen för att koppla bort och para ihop blodtrycksmätaren igen enligt beskrivningen i frågan "Jag kan inte para ihop min blodtrycksmätare". Ny parkoppling raderar inte mätvärdena från blodtrycksmätaren. | o Om synkroniseringen fortsätter att misslyckas, följ stegen för att koppla bort och para ihop blodtrycksmätaren igen enligt beskrivningen i frågan "Jag kan inte para ihop min blodtrycksmätare". Ny parkoppling raderar inte mätvärdena från blodtrycksmätaren. |
3. Slå PÅ OMRON connect platsbehörighet. För att tala om för OMRON connect-appen att den har behörighet att komma åt platser, gå till: | 3. Slå PÅ OMRON connect platsbehörighet. För att tala om för OMRON connect-appen att den har behörighet att komma åt platser, gå till: |
Settings -> Privacy -> Location Services -> Tap on “OMRON connect” app and turn ON Location. | Settings -> Location -> App permissions -> Tap on “OMRON connect” app and turn ON Location. |
Anmärkning: Den exakta sökvägen kan variera beroende på din smarta enhet och version av operativ programvara. | Anmärkning: Den exakta sökvägen kan variera beroende på din smarta enhet och version av operativ programvara. |
iOS | Android |
---|---|
o Om OMRON connect-appen uppmanade dig att aktivera platstjänster och du nekade begäran måste du aktivera platstjänster för att synkronisera med monitorn. | o Om OMRON connect-appen uppmanade dig att aktivera platstjänster och du nekade begäran måste du aktivera platstjänster för att synkronisera med monitorn. |
o För att tala om för OMRON connect-appen att den har tillstånd att komma åt platser, gå till: | o För att tala om för OMRON connect-appen att den har behörighet att komma åt platser, gå till: |
Settings -> Privacy -> Location Services -> Tap on “OMRON connect” app and turn ON Location. | Settings -> Location -> App permissions -> Tap on “OMRON connect” app and turn ON Location. |
o Obs: Den exakta sökvägen kan variera beroende på din smarta enhet och operativsystemets version. | o Observera: Den exakta sökvägen kan variera beroende på din smarta enhet och operativsystemets version. |
Se till att automatisk synkronisering är påslagen i appen. För att kontrollera, tryck på (...) tecknet och gå till Profil -> Anslutna enheter.
Om du vill stänga av automatisk synkronisering i appen trycker du på (...) och går till Profil → Anslutna enheter. Varje enhet kommer att ha ett alternativ för automatisk synkronisering. Tryck bara på knappen "Av" för att stänga av autosynkroniseringen.
Avläsningarna överförs till appen inom 3 minuter beroende på inställningarna för platsbehörighet. Om den här processen inte lyckas måste du para ihop enheten igen.
Det finns två sätt att återställa dina raderade avläsningar från appen:
1. Re-pair your device and sync all data.
o I avsnittet "Anslutna enheter" i profilen hittar du din enhet och trycker på "Koppla från".
o Öppna sedan Inställning på din smarta enhet och tryck på inställningen "Bluetooth" för att komma till skärmen för Bluetooth-alternativ.
o Hitta din enhet och tryck på ikonen "i" (för IOS) eller kugghjulsikonen (Android) för att glömma enheten.
o Para sedan ihop din enhet och tryck på "Synkronisera alla data" under bilden av din enhet i avsnittet "Anslutna enheter".
2. Manually add reading Manual Reading button, which is placed at the bottom of the screen in each section.
Du kan överföra alla dina mätvärden genom att trycka på knappen "Synkronisera alla data" under den parkopplade mätaren på skärmen "Anslutna enheter".
Nej, du ska inte logga ut från appen om dataöverföring pågår. Du måste vänta tills dataöverföringen är klar.
Synkroniseringsanimeringen innebär att appen försöker överföra avläsningar från monitorn om funktionen Auto-Sync är PÅ. Överföringstiden kan variera beroende på antalet enheter som är parkopplade med appen.
Om synkroniseringsanimationen fortsätter att rotera och inte slutar ens efter en minut (om du bara har en enhet parkopplad), stäng bara appen och starta den igen. Alternativt kan du stänga av funktionen Auto-Sync på skärmen "Anslutna enheter".
Om du vill ta bort din läsning öppnar du History section och väljer det avsnitt som du vill ta bort dina läsningar från.
o Om dina data visas som en lista, hitta den avläsning som du vill ta bort och bläddra till vänster, papperskorgen med rött teckensnitt visas. Klicka på den och bekräfta att du vill radera.
o Om dina data visas som ett diagram hittar du den blå knappen "Lista" längst upp till höger i diagrammet. Genom att trycka på den visas alla dina avläsningar i listan. Hitta den avläsning som du vill radera och bläddra till vänster, så visas papperskorgen med det röda teckensnittet. Klicka på den och bekräfta att du vill radera.
Inloggning/Konto
För att informera dig om viktiga serviceuppdateringar och underhåll kräver OMRON connect att användare skapar ett konto. Skapandet av ett konto ger inte OMRON tillstånd att lagra eller visa dina hälsouppgifter. OMRON connect kommer aldrig att sälja dina uppgifter till tredje part eller dela uppgifter med någon utan ditt tillstånd.
-
Öppna OMRON connect-appen på din telefon.
-
På inloggningsskärmen trycker du på "Få hjälp med att logga in".
-
Ange den e-postadress som du använde för att skapa ditt OMRON connect-konto och tryck sedan på "Återställ lösenord".
-
Du kommer att se ett bekräftelsemeddelande på skärmen "Kontrollera din e-postinkorg för länken för att återställa ditt lösenord återställningslänk".
-
Gå till din e-postinkorg som är kopplad till den e-postadress som används för ditt OMRON connect-konto. Öppna sedan e-postmeddelandet om återställning av lösenordet för OMRON connect.
-
I e-postmeddelandet om återställning av lösenord trycker du på "här".
-
Ange det nya lösenordet i fälten "Nytt lösenord" och "Bekräfta lösenord".
-
Tryck på knappen "Uppdatera lösenord".
-
När du är klar kommer du att se ett meddelande som säger "Lösenordet uppdaterades framgångsrikt".
-
Du kan nu öppna OMRON connect-appen igen och navigera till inloggningsskärmen och använda det nya lösenordet för att logga in.
Om du inte har tillgång till den e-postadressen för att slutföra återställningsprocessen eller om du inte fick e-postmeddelandet om återställning av lösenordet, kontakta oss på [email protected] för hjälp.
Datasäkerhet
Yes. We have implemented reasonable precautions to protect the information we collect from loss, misuse, and unauthorized access, disclosure, alteration, and destruction.
Nedan följer ett antal åtgärder för att säkerställa att din information förblir säker:
- All data i molntjänsten överförs via en krypterad anslutning och alla våra databaser är krypterade med moderna säkerhetsalgoritmer.
- Vi implementerar rigorösa processer och förfaranden inom OMRON Healthcare, till exempel utbildning och regelbunden utvärdering och bedömning av vidtagna åtgärder.
- Vi genomför regelbundet penetrationstester och kodgranskningar av tredje part. Detta säkerställer att eventuella säkerhetsproblem löses innan de får en chans att uppstå och att data skyddas på rätt sätt.
Vi uppmuntrar dig att vidta åtgärder för att skydda dig mot obehörig åtkomst till ditt lösenord, din telefon, mobila enhet och dator, bland annat genom att logga ut efter användning av en delad dator eller enhet, välja ett robust lösenord som ingen annan känner till eller lätt kan gissa och hålla ditt inloggnings- och lösenord privat.
Vi ansvarar inte för förlorade, stulna eller komprometterade lösenord eller för någon aktivitet på ditt konto via obehörig lösenordsaktivitet.
Nej, vi samlar inte in eller sparar dina kreditkortsuppgifter.
OMRON connect-appen kräver specifika behörigheter. Observera att du inte behöver tillåta åtkomst till alla dessa behörigheter. Om du vill granska och/eller inaktivera några av dessa behörigheter ska du navigera till inställningarna för din mobila enhet.
Nedan finns en lista över behörigheter som krävs för OMRON connect-appen och hur vi använder dem:
iOS | Android |
---|---|
1. Bluetooth: Bluetooth-behörighet krävs för att möjliggöra kommunikation med OMRON-monitorer. | 1. Plats: Den här behörigheten krävs för enhetsparning via Bluetooth, som fungerar genom att identifiera närliggande externa enheter med hjälp av en skanningsfunktion. Observera att OMRON connect-appen inte spårar eller lagrar din platsinformation. |
- Plats: För att möjliggöra dataöverföring från OMRON-monitorer krävs platsbehörighet. För att säkerställa att alla tjänster fungerar rekommenderar vi att du väljer "Alltid" i platsåtkomsten. **Observera att OMRON connect-appen inte spårar eller lagrar din platsinformation
- Åtkomst till systemmeddelanden: För att uppdatera dig med dina dagliga/veckovisa/månatliga insikter eller med de senaste appversionerna och funktionerna krävs tillstånd. |
Om du parar ihop eller synkroniserar din monitor med en iOS/Android-enhet kan du bli ombedd att aktivera "platstjänster".
Note that OMRON connect app does not track or store your location information.
o För Android krävs åtkomst till platstjänster av Google för att utföra Bluetooth-kommunikation. Google ändrade sina behörighetskrav från och med Android OS 6.0. Därför krävs "platsbehörighet" för att synkronisera dina OMRON-monitorer med din Android-enhet.
För mer information besök [denna länk] (https://developer.android.com/about/versions/marshmallow/android-6.0-changes.html#behavior-hardware-id).
o För iOS krävs platsbehörighet för att stödja "iBeacon"-funktionen hos OMRON blodtrycksmätare. Med denna funktion kommer dina mätvärden att överföras till appen utan att du behöver öppna den. Om du nekar platstjänster kommer appen inte att kunna synkronisera data från blodtrycksmätaren.
Kroppssammansättningsmätare (Viva) / Ansluten våg
o Din OMRON kroppssammansättningsmätare med Bluetooth® kan kopplas ihop med upp till 4 olika konton samtidigt. Vi rekommenderar att du använder 1 telefon per konto för att undvika synkroniseringsproblem.
o Ställ ENDAST in aktuell tid och datum manuellt i din Viva. Ställ INTE in användardata (födelsedatum, längd, kön) manuellt i din Viva - gör det i din OMRON connect-app för att undvika problem med att tilldela användare.
o Varje användare måste skapa sitt eget OMRON connect-konto på sin mobila enhet och para ihop det med Viva.
o Se till att varje användare väljer ett unikt användarnummer (User 1, User 2, User 3 eller User 4) vid parkoppling. Det valda användarnumret kan verifieras på skärmen "Connected Devices".
- Öppna OMRON connect-appen -> Mer -> Profil -> Anslutna enheter.
- Tryck på "Lägg till ny enhet" och välj kategorin "Viktskala" -> ''Body Composition Monitor Viva''.
- Appen ber dig fylla i din ålder, längd och kön för att beräkna BMI och andra index korrekt.
- Sätt upp ditt mål.
- Slå på Bluetooth® på din telefon och håll Bluetooth®-knappen på Viva intryckt tills ett blinkande P dyker upp på Vivas skärm.
- Tilldela användare 1, 2, 3, 4 beroende på tillgänglighet.
Om du gör en avläsning innan du kopplar ihop din kroppssammansättningsmätare med din smarta enhet kommer data inte att laddas upp till OMRON connect-appen. Du måste först para ihop mätaren med din smarta enhet för att appen ska kunna samla in och lagra data.
Du kan ändra din ålder, längd eller kön både i appen och i din Viva. I appen går du till Mera-> Profil-> Personlig information. När ändringarna har gjorts, tryck på ''Spara''. I din kroppssammansättningsmätare trycker du på knappen med en pil för att välja ändring. För att bekräfta ändringarna, tryck på "Set". För att stoppa en ändring halvvägs, tryck på on/off-knappen.
Du kan radera dina data i din Body Composition Monitor (BCM). Tänk på att alla dina mätningar kommer att raderas från både Body Composition Monitor och OMRON connect-appen.
To save your data, download a report in preferred format (PDF, Excel, CSV).
För att radera data, välj den data som ska raderas och tryck på knappen med en pil för att välja "DEL" -> tryck på "Set". När den blinkande texten "OK?" visas på skärmen trycker du på "Set" igen. För att stoppa en ändring halvvägs, tryck på on/off-knappen.
Premium-abonnemang
Premium features in OMRON connect which will give you a better view of your health, including:
- Spårning av medicinering. Denna funktion kommer att påminna dig om att ta medicin och visa din efterlevnad i en konsoliderad premiumrapport.
- Personliga insikter om hälsa. Detta är dagliga, veckovisa eller månatliga meddelanden om din hälsa med tips.
- Överlägsen konsoliderad rapport. Där kan du kontrollera att du följer din medicinering, jämföra dina mätningar och din aktivitet med personer i samma åldersgrupp och mycket mer.
- Belöningar. Du får presentkorten för dina hälsoåtgärder (uppföljning av blodtryck, vikt, medicinering etc.).
- Vårdteam. Denna funktion gör det möjligt att dela dina mätningar med din familj, dina vänner eller vårdgivare. Ta hand om dem du älskar.
- CardioSignal. Du kan mäta din hjärtrytm med hjälp av din mobil och upptäcka eventuellt förmaksflimmer med 96% noggrannhet*.
- Obegränsad tillgång till artiklar i Heart Education.
För att lära dig mer om Premium-funktioner [besök gärna vår sida] (https://www.omron-healthcare.com/eu/omron-connect-premium).
*https://www.ahajournals.org/doi/full/10.1161/CIRCULATIONAHA.117.032804
Ja, din första månads prenumeration på OMRON connect Premium är GRATIS. Efter 30 dagar kommer du att debiteras månadsavgiften. Du är välkommen att avbryta din prenumeration när som helst. Om du avbryter innan slutet av den 30-dagars kostnadsfria provperioden kommer du inte att debiteras. OMRON connect Premium kostar 9,99 euro per månad eller 79,99 euro för ett år.
Du kan köpa en prenumeration genom att navigera till Rewards -> Läs mer om prenumeration → Se prenumerationsalternativ och välja något av de tillgängliga alternativen. De första 30 dagarna är kostnadsfria, därefter debiteras du baserat på den valda prenumerationen.
Alla belöningspoäng beräknas dagligen. Du bör se uppdaterade belöningspoäng inom 24 timmar.
Du kommer att få ett e-postmeddelande med inlösenkoden för presentkortet från [email protected] på din e-postadress som är kopplad till OMRON connect-kontot. Kontrollera både: din inkorg och skräppost.
Nej, dina bonuspoäng ändras inte om du tar bort dina avläsningar.
Du kan läsa insikterna från tidigare dagar, veckor eller månader i avsnittet Insikter. Tryck på "mer"-knappen och välj "Insikter".
Du kan stänga av insiktsaviseringarna genom att navigera till More(...) -> Profil -> Appinställningar -> och stänga av alternativet "Notifications".
Ja, du kan använda premiumfunktionerna i appen fram till prenumerationens slutdatum.
Nej, du kommer inte att få någon återbetalning när du avslutar din prenumeration. Du kan dock fortsätta att använda premiumfunktionerna i appen fram till prenumerationens slutdatum.
Se återbetalningspolicyn för IOS och Android.
IOS: https://support.apple.com/en-us/HT204084
Android: https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=en
På ditt kontoutdrag kommer avgifterna att visas som Apple eller Google.
Ja, ditt nuvarande prenumerationsköp kommer att behållas och du kan använda premiumfunktionerna i din Android-telefon. Innan det aktuella prenumerationens slutdatum måste du dock se till att avbryta prenumerationen i Apple App Store för att undvika automatisk förnyelse. När den aktuella prenumerationen från Apple App Store har avslutats kan du göra ett nytt köp från din Android-enhet och fortsätta använda premiumfunktionerna. Alla dina läkemedelsdata, belöningspoäng och premiumrapporter kommer att behållas.
Ja, det nuvarande prenumerationsköpet kommer att behållas och du kan använda premiumfunktionerna i din iOS-telefon. Se dock till att avsluta prenumerationen i Google Play Store före det aktuella prenumerationens slutdatum för att undvika automatisk förnyelse. När den aktuella prenumerationen från Google Play Store har avslutats kan du göra ett nytt köp från din iOS-enhet och fortsätta använda premiumfunktioner. Alla dina medicineringsdata, belöningspoäng och premiumrapporter kommer att behållas.
Du kanske kan använda alla premiumfunktioner om du äger en HeartGuide™-enhet. Du kommer att kunna använda premiumtjänsterna i 12 månader med ditt OMRON connect-konto.
Nej, prenumerationen kommer inte att avbrytas automatiskt. Du måste säga upp prenumerationen från appen eller appbutiken innan du tar bort OMRON connect-appen eller begär att ditt OMRON connect-konto ska tas bort.
Du kan säga upp prenumerationsplanen från OMRON connect-appen eller Appstore /Google Play Store.
För att avbryta från OMRON connect app:
- Öppna OMRON connect-appen.
- Gå till Mer -> Profil -> Premiumfunktioner.
- Tryck på knappen "Hantera min prenumeration".
- Under avsnittet "Avbryt min prenumeration" trycker du på knappen "Ja".
- I följande popup-fönster trycker du på knappen "Bekräfta".
- Du kommer att navigeras till Appstore eller Google Store. Leta reda på OMRON connect-appen och avsluta prenumerationen.
För att avbryta från Appstore | För att avbryta från Google Play Store |
---|---|
1. Öppna "App Store" på din telefon. | 1. Öppna "Play Store" på din telefon. |
2. Tryck på knappen "Profil" längst upp till höger. | 2. Tryck på knappen "Profil" längst upp till höger. |
3. Tryck på "Prenumerationer". | 3. Tryck på "Betalningar och prenumerationer". |
4. Leta reda på OMRON connect-appen och avsluta prenumerationen. | 4. Tryck på "Prenumerationer". |
5. Leta reda på OMRON connect-appen och avsluta prenumerationen. | |
Om du inte har tillgång till din iPhone eller Mac, se denna länk för hur du säger upp ditt abonnemang. | Om du inte har tillgång till din Android-telefon, vänligen se denna länk för hur du avslutar din prenumeration. |
CardioSignal
Kompatibilitet med andra appar
Steg för att aktivera andra appar i OMRON connect-appen:
- I appen går du till "Profil".
- Tryck på "Appinställningar".
- Under "Dela data med andra appar" trycker du på "Apple Health/ Google Fit/ Samsung Health".
- Tryck på "Länk".
- Aktivera de kategorier som du vill dela.
- Följ instruktionerna på skärmen för att logga in om det behövs.
- Tryck på "Tillåt" eller "Klar".
Om du har tillåtit OMRON connect-appen att dela och ta emot data från andra hälsoappar på din telefon, kommer OMRON connect-appen att dela och ta emot följande data:
Uppgifter som OMRON connect delar med sig av Uppgifter som OMRON connect tar emot | |
---|---|
Apple Health | Blodtrycksmätningar, Aktivitet, Syre, Temperatur, Vikt, Sömn, EKG(BP) |
Google Fit | Blodtrycksavläsningar, vikt, aktivitet, sömn |
Samsung Health | Blodtrycksmätningar, vikt, sömn, aktivitet |
Patienten vet bäst (endast för Storbritannien) | Aktivitet, blodtrycksvärden, temperatur, vikt |
OMRON connect-appen kan endast dela dina data med Apple Health/Google Fit/Samsung Health när dessa appar är aktiverade i OMRON connect-appen.
Allmänna frågor
OMRON connect-appen hjälper dig att kontrollera din hälsa:
o Den samlar in och konsoliderar data från din OMRON-enhet och din favoritaktivitetsapp (Apple Health, Google Fit, Samsung Health) på ett korrekt sätt. Du kan kontrollera dina data, inklusive blodtryck, puls, kroppsfett, vikt, aktivitetsnivåer och mycket mer, i en smart enhet.
o Den lättbegripliga instrumentpanelen i OMRON connect hjälper dig att förstå dina mätningar och se trender i dina data.
o Inom OMRON connect kan du skapa och dela rapporter med dina hälsodata med vårdpersonal eller dina vårdgivare.
o I Premium-abonnemanget kan du följa upp hur du följer din medicinering, få belöningar för dina hälsoåtgärder och få personliga insikter om din hälsa.
OMRON connect-appen stöds i Europa, Mellanöstern (utom Iran), USA och Kanada. OMRON connect kan endast laddas ned från Google Play Store och App Store om kontots land är i den region som stöds (EMEA, USA och Kanada).
Du kommer inte att kunna ladda ner appen från andra länder.
blodtrycksmätare för överarmen**_
EVOLV
M7 Intelli IT / X7 Smart
M4 Intelli IT / X4 Smart
M2 Intelli IT / X2 Smart
M500 Intelli IT HEM-7361T-D
M400 Intelli IT HEM-7155T-D
M300 INTELLI IT(HEM-7143T1-D)
Blodtrycksmätare för handleden
NightView
RS7 Intelli IT
RS3 Intelli IT
OMRON Komplett
Skalor _**Skalor
Smart kroppssammansättningsmätare VIVA
Ansluten våg HN300T2 Intelli IT
HeartGuide
Smart termometer Eco Temp Intelli IT
Oxymeter P300 Intelli I
o iOS 15 och senare.
o Android 9 och högre.
Vår mobilapp är tillgänglig gratis. Det tillkommer en avgift om du vill prenumerera på Premium-tjänsten, som ger förbättrad läkemedelsspårning, personliga insikter, belöningar för en hälsosam livsstil och mycket mer.
För att få mer information om Premiumabonnemang [besök gärna vår webbplats] (https://www.omron-healthcare.com/eu/omron-connect-premium).
Du kan exportera dina data från historikavsnittet i appen. Följ stegen nedan för att göra det:
- Tryck på fliken Historik längst ner på skärmen.
- Tryck på Share-ikonen längst upp till höger på skärmen.
- Välj den typ av data som du vill dela.
- Välj det datumintervall för vilket du vill dela avläsningarna.
- Välj det format du behöver, Excel, PDF eller CSV.
- Välj "E-postrapport".
- Du kan skicka Premium-rapporter till andra personer. När du har valt "E-posta rapport" anger du e-postadressen och anteckningen (om det behövs).
- Tryck på knappen Skicka för att dela rapporten.
För att säkerställa att meddelanden tas emot, se till följande:
- "Notifieringar" är påslagna i Profil -> Appinställningar i appen.
- Meddelanden tillåts genom inställningar på din telefon:
o Gå till Inställningar på din smarta enhet
o Välj appen "OMRON connect"
o Se till att aviseringarna är påslagna
- Ladda ner OMRON connect från Appstore (iOS) eller Google Play Store (Android).
- Logga in med dina autentiseringsuppgifter.
- Para ihop din enhet igen genom att följa instruktionerna i appen:
Tryck på knappen "Mer" -> Gå till Profil -> Anslutna enheter -> Tryck på "Lägg till ny enhet".
Dina avläsningar överförs från OMRON-enheter till OMRON connect via Bluetooth, du kan synkronisera data när du inte är ansluten till Internet. Om du ansluter till Internet säkerhetskopieras dock dina data till molnet (om du har kommit överens om att använda det). Om appen raderas innan du ansluter till Internet kommer data som lagrats på telefonen att gå förlorade.
Om du upplever att appen kraschar eller fryser när du använder vissa funktioner kan du försöka stänga appen och starta den igen. Om problemet kvarstår kan du kontakta oss på [email protected] eller be om hjälp.
För närvarande kan du inte ändra kontots e-postadress i appen.
Ja, men om du använder energisparfunktioner kan platstjänsterna stängas av automatiskt när batterinivån börjar bli låg. Du bör kunna konfigurera och synkronisera normalt efter att du har laddat telefonen.
- Tryck på fliken Profil längst ner på skärmen.
- Tryck på ikonen för kontoinställningar längst upp till vänster på skärmen.
- Välj alternativet Ta bort konto.
Om du är en premiumanvändare med aktiva prenumerationer ska du se till att säga upp prenumerationsplanen för att undvika automatisk betalning vid varje förnyelse. För att säga upp prenumerationen måste du besöka App Store eller Google Play-butiken för att säga upp prenumerationen.
Skicka in din fråga via kontaktformuläret online.