
Kan vi hjälpa dig?
Välkommen till Customer Service Europe
På den här sidan hittar du produkthandböcker, datablad, programvarunedladdningar, vanliga frågor och andra användbara resurser.



Inom vilken produktkategori behöver du stöd?
Välj din produkt
Vanliga frågor och svar
-
Steg 1: Kontrollera dina inställningar för påminnelser i appen
Följ instruktionerna här för att ställa in påminnelsemeddelanden från Viso. -
Steg 2: Kontrollera inställningarna för meddelanden i din smartphone
Om påminnelser är aktiverade och du fortfarande inte kan ta emot aviseringar, kontrollera att du har tillåtit Viso att skicka aviseringar till dig i inställningarna för din smartphone. För iOS, öppna "Inställningar" och tryck på "Meddelanden", välj sedan "Viso" och se till att du har tillåtit meddelanden. -
Steg 3: Kontrollera inställningarna för din smartphone för att starta eller starta applikationer
På vissa Android-enheter kan du behöva ändra inställningarna för att Viso ska kunna starta automatiskt. Den här inställningen är inaktiverad som standard, vilket gör att Viso inte kan skicka meddelanden till dig. Den här inställningen kan finnas i inställningarna för en enskild applikation eller i smarttelefonens batteriinställningar. Kontrollera tillverkarens anvisningar om hur du aktiverar automatisk appstart.
Det finns flera olika blodtrycksmätare att välja mellan och vissa har Bluetooth-anslutning till din smartphone. Funktionen att ansluta till Bluetooth är inte tillgänglig i Viso-appen för den här versionen.
För att skydda din integritet krävs ett användarnamn och lösenord för att lagra och visa hälsodata i OMRON connect, även när data lagras lokalt på din telefon.
Ja, många av funktionerna i OMRON connect är gratis att använda. Dessutom har OMRON connect premiumfunktioner som du kan få tillgång till med en månatlig prenumeration. Premiumfunktionerna hjälper dig att hålla dig motiverad att hantera din hjärthälsa och ger ytterligare insikter i dina mätningar, vilket gör att du kan förstå mönster i dina hälsodata.
OMRON connect Premium kostar 9,99 euro per månad eller 79,99 euro för ett år och inkluderar gratis detektering av förmaksflimmer med CardioSignal, konsoliderad, automatiserad rapportering, medicineringsspårning, personliga insikter och Health Rewards - vilket hjälper dig att ta ännu bättre hand om ditt hjärta.
Ditt månatliga frågeformulär kommer att delas med din läkare tillsammans med resultaten från din mätvecka. Din läkare kommer att använda dessa uppgifter för att se över din behandlingsplan.
Vänta inte på ett svar på frågeformuläret om du upplever symtom som orsakar smärta, oro eller får dig att sluta ta dina mediciner. Kontakta din läkare på vanligt sätt och rapportera dina symtom direkt.
Om du går vidare till nästa steg i din medicineringsplan kommer din medicinering att ändras och det kan påverka ditt medicineringsschema. Om du trycker på "Uppdatera läkemedelsschema" uppdateras dina påminnelser och din läkare informeras om att du nu har påbörjat nästa steg.
Note: You can edit your reminders in the "Notification Settings" screen.
-
Om du inte registrerar tillräckligt många mätningar under mätveckan (inklusive förlängningen på 7 dagar) är din mätvecka inte slutförd. Din läkare kommer ändå att kunna granska alla data som du har skickat in och besluta om eventuella åtgärder ska vidtas. Du kommer att fortsätta med din nuvarande medicinering fram till nästa månad om inte din läkare rekommenderar en annan åtgärd, vilket du kommer att meddelas om via appen.
-
Om du inte har skickat in några uppgifter kommer din läkare att informeras om den missade veckan och kan komma att kontakta dig direkt.
Hittade du inte vad du behövde?
Ta kontakt med oss!
WheezeScan och Astma-dagbok
Asthma Diary-appen är kompatibel med iOS 10 och senare samt Android OS 7 och senare.
Statusfältets ikon och meddelanden kan döljas med hjälp av följande instruktioner.
- Gå till Inställningar > Appar och aviseringar > OMRON Asthma Diary > Appaviseringar och stäng av de aviseringar som du vill dölja.
anteckningar:_
- Skärmens layout och menyernas namn varierar beroende på mobilenhetens modell och Android OS-version.
- Att dölja meddelanden påverkar inte funktionen för automatisk dataöverföring.
OMRON Asthma Diary väntar på kommunikation med enheter som stöder automatisk dataöverföring. En ändring har gjorts i enlighet med Googles policy så att ikoner och meddelanden visas i statusfältet medan du väntar på Android 8.0 och senare smartphones.
Även om detta meddelande visas är appen inte nödvändigtvis i ständig kommunikation.
Detta meddelande visas också på alla oregistrerade enheter som har stöd för automatisk dataöverföring.
OMRON Asthma Diary samlar inte in användarens platsinformation, men platsinformation måste vara påslagen och åtkomst till platsinformation från appen måste tillåtas för Android 6 och senare enheter på grund av Googles policy.
Så här slår du på platsinformation
Slå på på Android-skärmen "INSTÄLLNINGAR > Platsinformation".
Hur man tillåter åtkomst till platsinformation
Välj "Tillåtet" på Android-skärmen "Inställningar > Appar > OMRON Asthma Diary" och aktivera platsinformation på den öppna skärmen "Appbehörigheter".
När du skapar ett konto kan du lagra dina data på molnservern. Du kan återställa säkerhetskopierade data till en annan enhet genom att logga in på det konto du skapade på den enheten.
För mer information om säkerhetskopiering av din smartphone, se [Apples supportsida] (https://support.apple.com/en-gb/HT203977) om du är iPhone-användare och [Googles supportsida] (https://support.google.com/android/answer/2819582?hl=en-GB) om du är Android-användare.
Information om förfarandet för registrering av konto har skickats. Kontrollera din inkorg och slutför registreringen.
När registreringen är klar försvinner meddelandena på startskärmen.
Om du registrerar fel e-postadress kommer du inte att kunna använda följande funktioner på rätt sätt, så kontrollera din e-postadress.
- Logga in på OMRON connect-konto
- Återställning av lösenord
Kontrollera följande:
-
- Är den registrerade e-postadressen korrekt? Om den registrerade e-postadressen inte är korrekt kan du korrigera den från Meny > Användarinformation.
- Har det automatiskt skickats till din "skräppostmapp"? Ämnesraden i e-postmeddelandet är "[OMRON] Information om förfarandet för registrering av konto".
- Är din mailare inställd på att ta emot e-post från "[email protected]"? Om meddelandet "Din e-postadress har inte verifierats." visas på appens startskärm, kontrollera att den registrerade e-postadressen är korrekt och skicka registreringsmeddelandet igen.